Toerental adapters

EOBD

Naar de EOBD pagina

Wat is een TEN EOBD?

De TEN EOBD RPM is een digitale EOBD toerenteller die kan worden aangesloten op alle bestaande TEN uitlaatgastesters en roetmeters. De EOBD RPM wordt aangesloten op de EOBD aansluiting van het te testen voertuig en door middel van een verbindingskabel aangesloten op de uitlaatgastesters / roetmeters.


EOBD staat voor European On Board Diagnosis. Dit houdt in dat door middel van gedefinieerde communicatieprotocollen het voertuig in staat is voertuiginformatie "door te geven" aan externe apparatuur zoals motortesters, foutcodelezers of uitlaatgastesters.


De EOBD RPM ondersteund de volgende communicatieprotocollen:

- ISO 15765-4 (CAN)

- ISO 14230-4 (Keyword Protocol 2000)

- ISO 9141-2

- SAE J1850 PWM

- SAE J1850 VPW


Belangrijk!

Niet alle voertuigen die na 2000 zijn gebouwd ondersteunen EOBD. Het kan zijn dat een voertuig is uitgerust met een EOBD aansluiting, maar er geen communicatie mogelijk is. Dit geldt voor zowel benzine- als dieselvoertuigen. Er zijn ook voertuigen die door middel van afwijkende communicatieprotocollen communiceren, dus geen EOBD protocol zoals hierboven genoemd.



UBT3000

Naar de UBT3000 pagina

Wat is een TEN NER?

De UBT 3000 is het nieuwste type elektronische toerenteller uit de UBT-serie van TEN. De UBT is modern van

vormgeving, uiterst eenvoudig te bedienen en beschikt over geavanceerde technologie.

In de UBT 3000 zijn twee technologieën gecombineerd:

- de accu rimpelspanning technologie

- de motorvibratie technologie


De twee meettechnieken worden niet tegelijkertijd gebruikt door de UBT. De UBT meet het toerental volgens de accu rimpelspanning methode óf volgens de motorvibratie methode. De UBT omvat dus eigenlijk twee elektronische toerentellers in één nieuw, compact vormgeven apparaat. De UBT 3000 bevat geavanceerde elektronica met DSP technologie. De DSP (Digital Signal Processing) processor is in staat om in zeer korte tijd complexe signalen te digitaliseren en hieruit de grondtoon van het signaal te berekenen. Deze basisfrequentie (de eerste harmonische) staat direct in relatie tot het motortoerental. Dit geldt zowel voor de accu rimpelspanning als voor de motorvibraties. Het gemeten toerental wordt weergegeven op het geïntegreerde LCD display. De UBT 3000 kan dus stand-alone het toerental meten en presenteren. Echter, als u de UBT gebruikt in combinatie met de TEN emissieapparatuur wordt het toerental ook via een verbindingskabel doorgestuurd naar uw tester, de INNOVA of EDA roetmeter.


De UBT beschikt over twee membraamtoetsen. Hiermee kunt u de UBT besturen, eenvoudig en snel. Eén toets om de meetmodus te selecteren (rimpelspanning of vibratie) en één toets voor het instellen van het cilinderaantal. Eenvoudiger kan bijna niet. De UBT kan naast het motortoerental ook de motortemperatuur meten. Hiervoor wordt een temperatuursonde meegeleverd. Als u de UBT stand-alone inzet, kunt u hiervan gebruik maken. Echter, als u de UBT combineert met de TEN emissieapparatuur hoeft u deze temperatuursonde niet aan te sluiten. Uw INNOVA of EDA beschikt al over een olietemperatuursonde die tijdens de APK-metingen wordt aangesproken.

Vraag een offerte aan

Bekijk onze andere producten

Bekijk onze andere producten

Share by: