TEN Automotive presenteert een compleet nieuwe hoge resolutie diesel roetmeter, de TEN LPA. De Europese Commissie eist dat nieuwe diesel voertuigen voldoen aan de Europese EURO 5 en EURO 6 norm welke voorschrijven dat kleine roetdeeltjes worden gereduceerd om zo lucht-verontreiniging tegen te gaan. Bestaande roetmeters hebben een lage resolutie, te laag om emissie waarde van EURO 5 & 6 voertuigen te kunnen meten. De LPA heeft de mogelijkheid om zeer lage emissie waarde te kunnen detecteren. Doormiddel van de laatste technologie is het mogelijk te constateren of er een defect is aan het roetfilter of andere motor storingen waardoor hogere emissie waarden worden uitgestoten.

Moderne diesel voertuigen hebben geavanceerde uitlaatsystemen met DPF (roetfilters) en SRC om schadelijke emissies tot 99,9% te verlagen. Om defecten aan één van de componenten te kunnen constateren is het meetbereik tot 0.5 m-1 belangrijk. De LPA voldoet hier aan.

De TEN LPA is een betrouwbare, robuuste en compacte roetmeter. De LPA meet volgens het lichtabsorptie principe en is uitgerust met een InGaN led. De roetmeter is tevens voorzien van een nauwkeurig verwarmingssysteem om de meetkamer op en constante temperatuur te houden, dit voorkomt condensatie.  De volledig aluminium meetkamer en de overige A-kwaliteit componenten zorgen voor een probleemloze meting aan personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en vrachtwagens.
Specificaties:
Afmetingen   
Gewicht   
Voeding  
               
                 
Omgevingstemperatuur 
Meetbereik               
                              
                             
Resolutie                  
                         
                         
Nulstabiliteit          
Statische nauwkeurigheid 
Opnamesonde       
                          
Communicatie

420 x 250 x 450 mm (L x B x H)
8 kg
90 - 250 Vac
50 - 60 Hz
Max. 200 W
0 - 40 oC
0.00 - 99.9 % HSU
0.000 - 9.999 m-1
0.0 - 850 mg/m3
0.1 % HSU
0.001 m-1
0.1 mg/m3
0.003 m-1
<0.5 %
2 mtr ě10 mm (PKW)
3.5 mtr ě27 mm (LKW)
RS323, USB and Bluetooth


DSE nul-emissie systeem voor personenwagens

Nul-emissie unit te gebruiken in combinatie met de TEN LPA roetmeter. Dit zeer compacte nul-emissie systeem is ontworpen om een nauwkeurige dieselmeting uit te voeren in de werkplaats, zonder vervuilende uitlaatgassen. Zodat u voldoet aan de eisen van het RDW en de ARBO.

De DSE nul-emissie unit is volledig ge´ntegreerd met de LPA roetmeter en is daardoor de meest compacte nul-emissie unit die op dit moment op de markt is.

Het principe van de DSE berust op een gasdichte aansluiting met de uitlaat van het voertuig. Hiertoe wordt gebruikt gemaakt van de uiterst flexibele trechter met frontale opening. De opening wordt over het eindstuk van de uitlaat geschoven zodat er een gasdichte verbinding ontstaat. Voor voertuigen met dubbele eindstukken of met ovale uitlaten, zijn trechters te krijgen met speciale openingen.
 


Vraag informatie aan